Ο σκύλος είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου και τον έχει βοηθήσει σε πολλά, ακόμα και στην ανάγνωση.
Συγκεκριμένα, πολλά παιδιά στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες, όπως στην Μεγάλη Βρετανία και στην Φινλανδία, διαβάζουν στο σχολείο ή στην βιβλιοθήκη έχοντας δίπλα τους έναν σκύλο.
Τα ζώα και ειδικά οι σκύλοι θεωρούνται η ιδανική συντροφιά για το διάβασμα, επειδή κάθονται και ακούν υπομονετικά, δεν γελούν, δεν κοροϊδεύουν, δεν διακόπτουν και δεν σχολιάζουν. Επιτρέπουν στα παιδιά να προχωρήσουν με τον δικό τους ρυθμό και δεν τα κρίνουν, όταν κάνουν λάθος, διαβάζουν αργά ή διστάζουν. Καταφέρνουν να δημιουργήσουν μια χαλαρή ατμόσφαιρα, με αποτέλεσμα τα παιδιά να ξεπερνούν τους φόβους τους και να επικεντρώνονται στο διάβασμα. Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η αυτοεκτίμηση κι η αυτοπεποίθηση τους.
Διαφορά, προς το καλύτερο, υπάρχει και στους βαθμούς στο σχολείο, όπως έχει αποδείξει έρευνα της Κτηνιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Tufts (2017) που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Early Childhood Education Journal. Σύμφωνα με αυτήν, μαθητές της Β' Δημοτικού οι οποίοι διάβαζαν σε σκύλους παρουσίασαν βελτιωμένες επιδόσεις.
Η μέθοδος αυτή ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 1999 από την οργάνωση Intermountain Therapy Animals στην Γιούτα των ΗΠΑ και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το πρόγραμμα Reading Education Assistance Dogs R.E.A.D. στην βιβλιοθήκη της πόλης Salt Lake City που συνεχίζει μέχρι και σήμερα και απευθύνεται όχι μόνο σε παιδιά αλλά και σε ενήλικες. Μετά από έναν χρόνο εισήχθη και στα σχολεία.
Η επέκταση ήρθε το 2005, όταν το θεραπευτικό πρόγραμμα Good Dog Foundation στο Μπρούκλυν χρησιμοποίησε τους σκύλους, για να βοηθήσει τα παιδιά στην ανάγνωση.
''Επεκτείναμε το πρόγραμμα σε σχολεία και βιβλιοθήκες στην Νέα Υόρκη, στο Νιου Τζέρσεϊ, στην Μασαχουσέτη και στο Κονέκτικατ'' είπε η διευθύντρια του προγράμματος Leslye Lynford και προσέθεσε: '' Στο Μανχάταν κάποιες φορές 19 παιδιά περίμεναν στις 7.30 το πρωί για να διαβάσουν σε σκύλους''.
Χάρη σε αυτό το πρόγραμμα άλλαξε η νομοθεσία στην πολιτεία της Νέας Υόρκης και επέτρεψε θεραπευτικούς σκύλους σε οργανώσεις και σχολεία.
1.300 θεραπευτικές ομάδες δραστηριοποιούνται σε σχολεία και βιβλιοθήκες.
Οι σκύλοι που συμμετέχουν σε τέτοια προγράμματα έχουν εκπαιδευθεί κατάλληλα, υπακούν στις βασικές εντολές, είναι υγιείς και έχουν έναν ήρεμο χαρακτήρα.
Δάσκαλοι και γονείς συμφωνούν πως πρόκειται για μια αποτελεσματική μέθοδο, καθώς η σιωπηλή παρουσία του σκύλου βοηθάει τα παιδιά στο διάβασμα.
Συγκεκριμένα, πολλά παιδιά στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες, όπως στην Μεγάλη Βρετανία και στην Φινλανδία, διαβάζουν στο σχολείο ή στην βιβλιοθήκη έχοντας δίπλα τους έναν σκύλο.
Τα ζώα και ειδικά οι σκύλοι θεωρούνται η ιδανική συντροφιά για το διάβασμα, επειδή κάθονται και ακούν υπομονετικά, δεν γελούν, δεν κοροϊδεύουν, δεν διακόπτουν και δεν σχολιάζουν. Επιτρέπουν στα παιδιά να προχωρήσουν με τον δικό τους ρυθμό και δεν τα κρίνουν, όταν κάνουν λάθος, διαβάζουν αργά ή διστάζουν. Καταφέρνουν να δημιουργήσουν μια χαλαρή ατμόσφαιρα, με αποτέλεσμα τα παιδιά να ξεπερνούν τους φόβους τους και να επικεντρώνονται στο διάβασμα. Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η αυτοεκτίμηση κι η αυτοπεποίθηση τους.
Διαφορά, προς το καλύτερο, υπάρχει και στους βαθμούς στο σχολείο, όπως έχει αποδείξει έρευνα της Κτηνιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Tufts (2017) που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Early Childhood Education Journal. Σύμφωνα με αυτήν, μαθητές της Β' Δημοτικού οι οποίοι διάβαζαν σε σκύλους παρουσίασαν βελτιωμένες επιδόσεις.
Η μέθοδος αυτή ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 1999 από την οργάνωση Intermountain Therapy Animals στην Γιούτα των ΗΠΑ και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το πρόγραμμα Reading Education Assistance Dogs R.E.A.D. στην βιβλιοθήκη της πόλης Salt Lake City που συνεχίζει μέχρι και σήμερα και απευθύνεται όχι μόνο σε παιδιά αλλά και σε ενήλικες. Μετά από έναν χρόνο εισήχθη και στα σχολεία.
Η επέκταση ήρθε το 2005, όταν το θεραπευτικό πρόγραμμα Good Dog Foundation στο Μπρούκλυν χρησιμοποίησε τους σκύλους, για να βοηθήσει τα παιδιά στην ανάγνωση.
''Επεκτείναμε το πρόγραμμα σε σχολεία και βιβλιοθήκες στην Νέα Υόρκη, στο Νιου Τζέρσεϊ, στην Μασαχουσέτη και στο Κονέκτικατ'' είπε η διευθύντρια του προγράμματος Leslye Lynford και προσέθεσε: '' Στο Μανχάταν κάποιες φορές 19 παιδιά περίμεναν στις 7.30 το πρωί για να διαβάσουν σε σκύλους''.
Χάρη σε αυτό το πρόγραμμα άλλαξε η νομοθεσία στην πολιτεία της Νέας Υόρκης και επέτρεψε θεραπευτικούς σκύλους σε οργανώσεις και σχολεία.
1.300 θεραπευτικές ομάδες δραστηριοποιούνται σε σχολεία και βιβλιοθήκες.
Οι σκύλοι που συμμετέχουν σε τέτοια προγράμματα έχουν εκπαιδευθεί κατάλληλα, υπακούν στις βασικές εντολές, είναι υγιείς και έχουν έναν ήρεμο χαρακτήρα.
Δάσκαλοι και γονείς συμφωνούν πως πρόκειται για μια αποτελεσματική μέθοδο, καθώς η σιωπηλή παρουσία του σκύλου βοηθάει τα παιδιά στο διάβασμα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου