Η εικόνα του Νίπερ που κοιτάει το φωνόγραφο έχει ταξιδέψει εδώ και δεκαετίες σ' όλο τον κόσμο και είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους πιο διάσημους σκύλους παγκοσμίως.
Ο Νίπερ ήταν ένα τεριέ που ανήκε στον Μαρκ Χένρι Μπάραντ (Barraud). Όταν πέθανε το 1887, τον άφησε κληρονομιά στον αδελφό του Φράνσις μαζί με το φωνόγραφό του.
Ο Νίπερ έζησε άλλα 8 χρόνια και πέθανε το 1895. Ο Φράνσις Μπάραντ που ήταν ζωγράφος αποφάσισε να φιλοτεχνήσει ένα πίνακα που θα συνέδεε τον αδελφό του, το φωνογράφο, και το σκύλο του.
Πηγή έμπνευσής του ήταν κάτι που έκανε ο Νίπερ και τον είχε εντυπωσιάσει. Λίγο πριν πεθάνει ο αδερφός του, είχε ηχογραφήσει σ’ ένα κύλινδρο τη φωνή του να δίνει παραγγέλματα στον σκύλο του.
Όταν ο Φράνσις έβαζε τον κύλινδρο στο φωνογράφο για να ακούσει τη φωνή του Μαρκ, ο σκύλος έτρεχε κοντά στο χωνί της συσκευής, το κοίταζε περίεργα και άκουγε σαστισμένος.
Όταν ο Φράνσις έβαζε τον κύλινδρο στο φωνογράφο για να ακούσει τη φωνή του Μαρκ, ο σκύλος έτρεχε κοντά στο χωνί της συσκευής, το κοίταζε περίεργα και άκουγε σαστισμένος.
Έτσι, το 1898 ο Φράνσις Μπάραντ ζωγράφισε τον σκύλο σε αυτή τη στάση δίπλα στο φωνογράφο και έδωσε στον πίνακά του τον τίτλο, «Η Φωνή του Κυρίου του» («His Master's Voice»).
Σκέφθηκε να πουλήσει τον πίνακα σε κάποια εταιρεία που εμπορευόταν φωνογράφους για να τον χρησιμοποιήσει ως λογότυπο.
Σκέφθηκε να πουλήσει τον πίνακα σε κάποια εταιρεία που εμπορευόταν φωνογράφους για να τον χρησιμοποιήσει ως λογότυπο.
Ξεκίνησε από την εταιρεία “Έντισον-Μπελ” που ήταν η παλαιότερη και μεγαλύτερη στο χώρο εκείνη την εποχή, αλλά η πρόταση του απορρίφθηκε από τους ιθύνοντες της “Έντισον-Μπελ” στο υποκατάστημα του Λονδίνου λέγοντας του απλά, ότι «οι σκύλοι δεν ακούνε φωνόγραφο».
Τον Δεκέμβριο του 1899, επισκέφθηκε τα γραφεία της εταιρείας «Γραμμόφωνο» («Gramophone»).
Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Ουίλιαμ Μπάρι Όουεν, εντυπωσιάστηκε από τον πίνακα και τον αγόρασε το νέο πίνακα για 100 λίρες.
Το 1901 στους φωνογράφους και τους δίσκους της εταιρείας το λογότυπο ήταν πλέον αυτός ο πίνακας.
Μάλιστα, είχε τόση επιτυχία, ώστε λίγα χρόνια αργότερα η εταιρεία μετονομάστηκε σε «His Master’s Voice»....
Σήμερα το σήμα «His Master’s Voice» ταυτίζεται με την ιστορία της μουσικής βιομηχανίας αφού εμφανίζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια δίσκους τα τελευταία 120 χρόνια...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου