Στο Υπουργείο Παιδείας Δία Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κατέθεσε τις προτάσεις της η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (Π.Φ.Π.Ο.), προκειμένου μέσω των επισκέψεων της στα σχολεία ανά την επικράτεια να εμφυσήσει τη φιλοζωική κουλτούρα στα παιδιά.
Μόνο έτσι η επόμενη γενιά δεν θα τελεί τα εγκλήματα εις βάρος των ζώων. Πρέπει να διδαχθούν οι νέοι άνθρωποι να τα αγαπούν από την παιδική τους ηλικία, να αντιληφθούν νωρίς το μεγαλείο των άλλων ειδών, τις ανάγκες και τα δικαιώματα τους και να καταλάβουν ότι δεν είναι όντα κατώτερα από τους ανθρώπους αλλά διαφορετικά με ανάγκες, αισθήσεις και δικαιώματα.
Ο ρόλος του σχολείου στην εκπαίδευση και στην καλλιέργεια του ανθρώπου είναι εξαιρετικά σημαντικός, ειδικά αν η οικογένεια στην οποία μεγαλώνει ένα παιδί αδυνατεί να το καθοδηγήσει.
Σύμφωνα με την επιστολή που εστάλη στις 14 Ιανουαρίου 2013 στον αρμόδιο υπουργό, στον υφυπουργό και στη Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Δ.Σ.Ε.Π.Ε.Δ), ο...
Μόνο έτσι η επόμενη γενιά δεν θα τελεί τα εγκλήματα εις βάρος των ζώων. Πρέπει να διδαχθούν οι νέοι άνθρωποι να τα αγαπούν από την παιδική τους ηλικία, να αντιληφθούν νωρίς το μεγαλείο των άλλων ειδών, τις ανάγκες και τα δικαιώματα τους και να καταλάβουν ότι δεν είναι όντα κατώτερα από τους ανθρώπους αλλά διαφορετικά με ανάγκες, αισθήσεις και δικαιώματα.
Ο ρόλος του σχολείου στην εκπαίδευση και στην καλλιέργεια του ανθρώπου είναι εξαιρετικά σημαντικός, ειδικά αν η οικογένεια στην οποία μεγαλώνει ένα παιδί αδυνατεί να το καθοδηγήσει.
Σύμφωνα με την επιστολή που εστάλη στις 14 Ιανουαρίου 2013 στον αρμόδιο υπουργό, στον υφυπουργό και στη Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Δ.Σ.Ε.Π.Ε.Δ), ο...
νόμος 4039/2012 προβλέπει την διδασκαλία τέτοιου μαθήματος. Δυστυχώς, όμως, η πολιτεία μέχρι τώρα δεν έχει μεριμνήσει γι’ αυτό.
Η Π.Φ.Π.Ο προτείνει την προσπάθεια ανάπτυξης της φιλοζωικής κουλτούρας στους μελλοντικούς πολίτες αυτού του τόπου.
Προς το παρόν, το κενό το καλύπτουν οι εθελοντές – μέλη φιλοζωικών συλλόγων με ειδική κατάρτιση σε τέτοια θέματα.
Η επιστολή έχει ως εξής:
"Αξιότιμε κ. Υφυπουργέ
Με την επιστολή μας αυτή θα θέλαμε να αναφερθούμε στο τεράστιο κενό που υπάρχει στην ελληνική παιδεία, όσο αφορά στην προώθηση της φιλοζωικής και περιβαλλοντικής κουλτούρας στα σχολεία και να προτείνουμε λύσεις για την δημιουργία μιας βάσης για την ανάπτυξή του φιλοζωικού αισθήματος των παιδιών και κατ’ επέκταση των γονέων.
Ο σεβασμός στην φύση και στα πλάσματά της είναι ένα στοιχείο που μεταφέρεται στα παιδιά τόσο από τους γονείς όσο και από το περιβάλλον του σχολείου τους. Αν λάβουμε υπ’ όψιν μας την ανεπαρκή ως μηδενική φιλοζωική κουλτούρα των περισσότερων Ελλήνων, το σχολείο αναμφισβήτητα θα μπορούσε να παίξει κυρίαρχο ρόλο στο κτίσιμο μιας φιλόζωης συνείδησης και κουλτούρας στους μελλοντικούς πολίτες.
Η χώρα μας, δυστυχώς, έρχεται πολλές φορές στο προσκήνιο με ανατριχιαστικά γεγονότα βάρβαρης κακοποίησης του ζωικού βασιλείου από τον άνθρωπο. Παράλληλα, κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις όσον αφορά τις κάκιστες συνθήκες διαβίωσης πολλών ιδιόκτητων ζώων αλλά και περιστατικά κακοποιήσεων. Η σωρεία των περιστατικών κακοποίησης και βάναυσης μεταχείρισης επιβάλλει να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης, αφού τα μέτρα της καταστολής μόνα τους είναι παντελώς ανεπαρκή και μη αποτελεσματικά.
Παράλληλα με όλα αυτά, η μαζική εγκατάλειψη ζώων και η δημιουργία αδέσποτων αγελών δημιουργεί επιπλέον προβλήματα όχι μόνο στα ίδια τα ζώα αλλά και στους πολίτες. Πολλές περιοχές π.χ. περιμετρικά της Αττικής (δυτικά και βορειανατολικά προάστια) έχουν μετατραπεί σε απέραντα κολαστήρια και νεκροταφεία πρώην δεσποζόμενων ζώων.
Σύμφωνα με το άρθρο 18 του Ν. 4039/12, το μάθημα της φιλοζωίας προβλέπεται να εισαχθεί στα σχολεία, όμως δεν έχει γίνει τίποτα προς αυτήν την κατεύθυνση και δεν υπάρχει κανενός είδους εγκεκριμένο φιλοζωικό πρόγραμμα στα σχολεία.
Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε τα εξής:
1. Την εισαγωγή του μαθήματος της φιλοζωίας στα σχολεία άμεσα, ώστε να διδάσκεται μόνιμα και συστηματικά από το νηπιαγωγείο. Ιδιαίτερο βάρος πρέπει να δοθεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου ο χαρακτήρας των μικρών μαθητών είναι εύπλαστος και όποια αρνητικά μηνύματα έχει δεχθεί ο μικρός μαθητής από το σπίτι, μπορούν να υπερκεραστούν από μια σωστή καθοδήγηση κατά την διάρκεια συγκεκριμένων διδακτικών ωρών στο Αναλυτικό Πρόγραμμα.
Το μάθημα αυτό επιβάλλεται να πραγματοποιηθεί και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου ανήκει η συντριπτική πλειοψηφία ιδιαίτερα βίαιων περιστατικών κακοποίησης ζώων από ανήλικους, υπό την μορφή συστηματικών εκπαιδευτικών ενημερώσεων
Το εκπαιδευτικό υλικό θα μπορούσε να συγκεντρωθεί τόσο από τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας σε συνεργασία με φιλοζωικά σωματεία και ομοσπονδίες. Η Ομοσπονδία μας διαθέτει έτοιμο υλικό που μπορεί να προτείνει.
2. Την έγκριση εκ νέου, με μία αντίστοιχη εγκύκλιο προς όλες τις Δ/νσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, του προγράμματος της Π.Φ.Π.Ο., πανελλαδικά για το τρέχον σχολικό έτος, «Συμβιώνω με τα ζώα γύρω μου», το οποίο υπάρχει στο sitewww.animalscare.gr.
Σας ενημερώνουμε ότι η Ομοσπονδία μας έχει την δυνατότητα παρουσίασης του προγράμματος σε όλη την Επικράτεια, αφού διαθέτει συλλόγους παντού.Τα τελευταία πέντε χρόνια, περίπου είκοσι χιλιάδες μαθητές σε Κρήτη (Χανιά και Ηράκλειο), σε νησιά Β. Αιγαίου (Λέσβο, Χίο) και σε Κυκλάδες (Αμοργό, Νάξο, Σύρο, Σαντορίνη, Μήλο, Ίο, Κουφονήσια, Ηρακλειά, Δονούσα και Σχοινούσα έχουν παρακολουθήσει τις ενημερωτικές παρουσιάσεις.
Παρά το γεγονός ότι πέρυσι είχε γίνει η έγκριση του παραπάνω προγράμματος πανελλαδικά, φέτος δεν έγινε δεκτή, με την αντιπρόταση από την αρμόδια Υπηρεσία του υπουργείου σας, να υποβάλλεται κάθε φορά ξεχωριστή αίτηση έγκρισης για κάθε περιοχή.
Κάτι τέτοιο δυσχεραίνει πολύ και το έργο μας και το έργο των εκπαιδευτικών, όπως επίσης είναι ιδιαίτερα χρονοβόρο και ουσιαστικά περιορίζει σ’ ένα ελάχιστο αριθμό επισκέψεων ανά τη χώρα.
Ζητούμε επίσης στην εγκύκλιο να καθορίζονται ως υποχρεωτικές οι παρουσιάσεις που έχουν εγκριθεί, ώστε να μην δύνανται ορισμένοι διευθυντές σχολείων ή υπεύθυνοι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης να αποκλείουν εκατοντάδες μαθητές από την πρόσβαση στην ενημέρωση.
Δυστυχώς συχνά ακούμε από μερικούς διευθυντές σχολείων αλλά και από υπεύθυνους του υπουργείου παιδείας τις φράσεις ‘’οι μαθητές χάνουν την ώρα τους‘’ ή ‘’παρακωλύεται το πρόγραμμα των μαθητών‘’ και μάλιστα με παρουσιάσεις που περιορίζονται στο ελάχιστο της μιας διδακτικής ώρας.
Ελπίζουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα φροντίσει να εξασφαλίζεται η ομαλή διεξαγωγή των ενημερώσεων, και για ένα ακόμη σοβαρό λόγο, ότι η Χώρα μας βάλλεται στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα αλλά και διεθνώς εξ αιτίας της συμπεριφοράς μας απέναντι στα ζώα.
Επομένως θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην ενημέρωση για τα ζώα και για λόγους εθνικούς.
3. Να απαγορευτούν με εγκύκλιο οι επισκέψεις σχολείων σε ζωολογικούς κήπους, δελφινάρια κλπ (π.χ. του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου) ή σε παράνομες εκθέσεις φιδιών, (π.χ. στο The Mall, την οποία κατάγγειλε η ομοσπονδία μας και κατάφερε να κλείσει), όπου αγέρωχα πλάσματα της άγριας φύσης είναι φυλακισμένα σε κλουβιά ή πανέμορφα θηλαστικά που ελεύθερα θα βασανίζονται βάναυσα σε άθλιες δεξαμενές για ψυχαγωγικούς λόγους.
Θεωρούμε ότι είναι ανεπίτρεπτο, να προτείνονται επισκέψεις μαθητών σε τέτοια θεάματα από το υπουργείο Παιδείας. Αντίθετα θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό να προτείνονται και να προωθούνται εκπαιδευτικές επισκέψεις σε κέντρα περίθαλψης ζώων, άγριας και ήμερης πανίδας, σε καταφύγια φιλοζωικών σωματείων και γενικά σε χώρους όπου ο εθελοντισμός μαζί με την προσφορά για την προστασία της πανίδας μπορούν να δώσουν διδάγματα ζωής στους μικρούς μαθητές.
4. Εκπαίδευση των εκπαιδευτικών αλλά και ενημέρωση των υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας για ζωοφιλικά θέματα (δικαιώματα ζώων - σωστή συμπεριφορά κλπ) από την Ομοσπονδία μας με την παροχή ενημερωτικού έντυπου υλικού, για όσο διάστημα αυτή δεν μπορεί να γίνει επίσημα από την πολιτεία.
5. Ενημέρωση γονέων μέσω συλλόγων γονέων και διανομή έντυπου υλικού (π.χ. φυλλαδίων) όπου οι πληροφορίες θα φτάνουν όχι μόνο στον μικρό μαθητή αλλά και στους γονείς του.
Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι μέσα στις εξαιρετικά δύσκολες συγκυρίες που αντιμετωπίζει η χώρα μας και βρισκόμενοι μπροστά στο κίνδυνο μιας γενικευμένης έκπτωσης αξιών, οδηγός στην παιδεία αυτής της χώρας θα έπρεπε να είναι η δημιουργία υπεύθυνων πολιτών με ανεπτυγμένα υγιή αντανακλαστικά απέναντι στη φύση, καθώς και η ανάπτυξη του σεβασμού σε όλα τα πλάσματά της.
Ευελπιστούμε στην συνεργασία σας.
Για την
Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία και το Φόρουμ
Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή 115 Ζωοφιλικών Σωματείων
Η Πρόεδρος Η Αντιπρόεδρος Η Γραμματέας
Αναστασία Μπομπολάκη Μάριζα Χριστοδούλου Μαρία Χουστουλάκη
Το μέλος του Δ.Σ.
Βασιλική Χρήστου
Υπεύθυνη τμήματος παιδείας της Ομοσπονδίας
Για την Διεπιστημονική Συμβουλευτική Επιτροπή
Η Συντονίστρια
Ρεγγίνα Αργυράκη
Καθηγήτρια Α.Π.Θ."
Προς το παρόν, το κενό το καλύπτουν οι εθελοντές – μέλη φιλοζωικών συλλόγων με ειδική κατάρτιση σε τέτοια θέματα.
Η επιστολή έχει ως εξής:
"Αξιότιμε κ. Υφυπουργέ
Με την επιστολή μας αυτή θα θέλαμε να αναφερθούμε στο τεράστιο κενό που υπάρχει στην ελληνική παιδεία, όσο αφορά στην προώθηση της φιλοζωικής και περιβαλλοντικής κουλτούρας στα σχολεία και να προτείνουμε λύσεις για την δημιουργία μιας βάσης για την ανάπτυξή του φιλοζωικού αισθήματος των παιδιών και κατ’ επέκταση των γονέων.
Ο σεβασμός στην φύση και στα πλάσματά της είναι ένα στοιχείο που μεταφέρεται στα παιδιά τόσο από τους γονείς όσο και από το περιβάλλον του σχολείου τους. Αν λάβουμε υπ’ όψιν μας την ανεπαρκή ως μηδενική φιλοζωική κουλτούρα των περισσότερων Ελλήνων, το σχολείο αναμφισβήτητα θα μπορούσε να παίξει κυρίαρχο ρόλο στο κτίσιμο μιας φιλόζωης συνείδησης και κουλτούρας στους μελλοντικούς πολίτες.
Η χώρα μας, δυστυχώς, έρχεται πολλές φορές στο προσκήνιο με ανατριχιαστικά γεγονότα βάρβαρης κακοποίησης του ζωικού βασιλείου από τον άνθρωπο. Παράλληλα, κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις όσον αφορά τις κάκιστες συνθήκες διαβίωσης πολλών ιδιόκτητων ζώων αλλά και περιστατικά κακοποιήσεων. Η σωρεία των περιστατικών κακοποίησης και βάναυσης μεταχείρισης επιβάλλει να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης, αφού τα μέτρα της καταστολής μόνα τους είναι παντελώς ανεπαρκή και μη αποτελεσματικά.
Παράλληλα με όλα αυτά, η μαζική εγκατάλειψη ζώων και η δημιουργία αδέσποτων αγελών δημιουργεί επιπλέον προβλήματα όχι μόνο στα ίδια τα ζώα αλλά και στους πολίτες. Πολλές περιοχές π.χ. περιμετρικά της Αττικής (δυτικά και βορειανατολικά προάστια) έχουν μετατραπεί σε απέραντα κολαστήρια και νεκροταφεία πρώην δεσποζόμενων ζώων.
Σύμφωνα με το άρθρο 18 του Ν. 4039/12, το μάθημα της φιλοζωίας προβλέπεται να εισαχθεί στα σχολεία, όμως δεν έχει γίνει τίποτα προς αυτήν την κατεύθυνση και δεν υπάρχει κανενός είδους εγκεκριμένο φιλοζωικό πρόγραμμα στα σχολεία.
Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνουμε τα εξής:
1. Την εισαγωγή του μαθήματος της φιλοζωίας στα σχολεία άμεσα, ώστε να διδάσκεται μόνιμα και συστηματικά από το νηπιαγωγείο. Ιδιαίτερο βάρος πρέπει να δοθεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου ο χαρακτήρας των μικρών μαθητών είναι εύπλαστος και όποια αρνητικά μηνύματα έχει δεχθεί ο μικρός μαθητής από το σπίτι, μπορούν να υπερκεραστούν από μια σωστή καθοδήγηση κατά την διάρκεια συγκεκριμένων διδακτικών ωρών στο Αναλυτικό Πρόγραμμα.
Το μάθημα αυτό επιβάλλεται να πραγματοποιηθεί και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου ανήκει η συντριπτική πλειοψηφία ιδιαίτερα βίαιων περιστατικών κακοποίησης ζώων από ανήλικους, υπό την μορφή συστηματικών εκπαιδευτικών ενημερώσεων
Το εκπαιδευτικό υλικό θα μπορούσε να συγκεντρωθεί τόσο από τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας σε συνεργασία με φιλοζωικά σωματεία και ομοσπονδίες. Η Ομοσπονδία μας διαθέτει έτοιμο υλικό που μπορεί να προτείνει.
2. Την έγκριση εκ νέου, με μία αντίστοιχη εγκύκλιο προς όλες τις Δ/νσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, του προγράμματος της Π.Φ.Π.Ο., πανελλαδικά για το τρέχον σχολικό έτος, «Συμβιώνω με τα ζώα γύρω μου», το οποίο υπάρχει στο sitewww.animalscare.gr.
Σας ενημερώνουμε ότι η Ομοσπονδία μας έχει την δυνατότητα παρουσίασης του προγράμματος σε όλη την Επικράτεια, αφού διαθέτει συλλόγους παντού.Τα τελευταία πέντε χρόνια, περίπου είκοσι χιλιάδες μαθητές σε Κρήτη (Χανιά και Ηράκλειο), σε νησιά Β. Αιγαίου (Λέσβο, Χίο) και σε Κυκλάδες (Αμοργό, Νάξο, Σύρο, Σαντορίνη, Μήλο, Ίο, Κουφονήσια, Ηρακλειά, Δονούσα και Σχοινούσα έχουν παρακολουθήσει τις ενημερωτικές παρουσιάσεις.
Παρά το γεγονός ότι πέρυσι είχε γίνει η έγκριση του παραπάνω προγράμματος πανελλαδικά, φέτος δεν έγινε δεκτή, με την αντιπρόταση από την αρμόδια Υπηρεσία του υπουργείου σας, να υποβάλλεται κάθε φορά ξεχωριστή αίτηση έγκρισης για κάθε περιοχή.
Κάτι τέτοιο δυσχεραίνει πολύ και το έργο μας και το έργο των εκπαιδευτικών, όπως επίσης είναι ιδιαίτερα χρονοβόρο και ουσιαστικά περιορίζει σ’ ένα ελάχιστο αριθμό επισκέψεων ανά τη χώρα.
Ζητούμε επίσης στην εγκύκλιο να καθορίζονται ως υποχρεωτικές οι παρουσιάσεις που έχουν εγκριθεί, ώστε να μην δύνανται ορισμένοι διευθυντές σχολείων ή υπεύθυνοι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης να αποκλείουν εκατοντάδες μαθητές από την πρόσβαση στην ενημέρωση.
Δυστυχώς συχνά ακούμε από μερικούς διευθυντές σχολείων αλλά και από υπεύθυνους του υπουργείου παιδείας τις φράσεις ‘’οι μαθητές χάνουν την ώρα τους‘’ ή ‘’παρακωλύεται το πρόγραμμα των μαθητών‘’ και μάλιστα με παρουσιάσεις που περιορίζονται στο ελάχιστο της μιας διδακτικής ώρας.
Ελπίζουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα φροντίσει να εξασφαλίζεται η ομαλή διεξαγωγή των ενημερώσεων, και για ένα ακόμη σοβαρό λόγο, ότι η Χώρα μας βάλλεται στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα αλλά και διεθνώς εξ αιτίας της συμπεριφοράς μας απέναντι στα ζώα.
Επομένως θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην ενημέρωση για τα ζώα και για λόγους εθνικούς.
3. Να απαγορευτούν με εγκύκλιο οι επισκέψεις σχολείων σε ζωολογικούς κήπους, δελφινάρια κλπ (π.χ. του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου) ή σε παράνομες εκθέσεις φιδιών, (π.χ. στο The Mall, την οποία κατάγγειλε η ομοσπονδία μας και κατάφερε να κλείσει), όπου αγέρωχα πλάσματα της άγριας φύσης είναι φυλακισμένα σε κλουβιά ή πανέμορφα θηλαστικά που ελεύθερα θα βασανίζονται βάναυσα σε άθλιες δεξαμενές για ψυχαγωγικούς λόγους.
Θεωρούμε ότι είναι ανεπίτρεπτο, να προτείνονται επισκέψεις μαθητών σε τέτοια θεάματα από το υπουργείο Παιδείας. Αντίθετα θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό να προτείνονται και να προωθούνται εκπαιδευτικές επισκέψεις σε κέντρα περίθαλψης ζώων, άγριας και ήμερης πανίδας, σε καταφύγια φιλοζωικών σωματείων και γενικά σε χώρους όπου ο εθελοντισμός μαζί με την προσφορά για την προστασία της πανίδας μπορούν να δώσουν διδάγματα ζωής στους μικρούς μαθητές.
4. Εκπαίδευση των εκπαιδευτικών αλλά και ενημέρωση των υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας για ζωοφιλικά θέματα (δικαιώματα ζώων - σωστή συμπεριφορά κλπ) από την Ομοσπονδία μας με την παροχή ενημερωτικού έντυπου υλικού, για όσο διάστημα αυτή δεν μπορεί να γίνει επίσημα από την πολιτεία.
5. Ενημέρωση γονέων μέσω συλλόγων γονέων και διανομή έντυπου υλικού (π.χ. φυλλαδίων) όπου οι πληροφορίες θα φτάνουν όχι μόνο στον μικρό μαθητή αλλά και στους γονείς του.
Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε ότι μέσα στις εξαιρετικά δύσκολες συγκυρίες που αντιμετωπίζει η χώρα μας και βρισκόμενοι μπροστά στο κίνδυνο μιας γενικευμένης έκπτωσης αξιών, οδηγός στην παιδεία αυτής της χώρας θα έπρεπε να είναι η δημιουργία υπεύθυνων πολιτών με ανεπτυγμένα υγιή αντανακλαστικά απέναντι στη φύση, καθώς και η ανάπτυξη του σεβασμού σε όλα τα πλάσματά της.
Ευελπιστούμε στην συνεργασία σας.
Για την
Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία και το Φόρουμ
Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή 115 Ζωοφιλικών Σωματείων
Η Πρόεδρος Η Αντιπρόεδρος Η Γραμματέας
Αναστασία Μπομπολάκη Μάριζα Χριστοδούλου Μαρία Χουστουλάκη
Το μέλος του Δ.Σ.
Βασιλική Χρήστου
Υπεύθυνη τμήματος παιδείας της Ομοσπονδίας
Για την Διεπιστημονική Συμβουλευτική Επιτροπή
Η Συντονίστρια
Ρεγγίνα Αργυράκη
Καθηγήτρια Α.Π.Θ."
ΠΗΓΗ: http://www.zoosos.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου